zondag 18 juli 2010

redecorating ... the kitchen...

english in green...






het blijft hier druk, nog net voor de operatie wou ik ook graag de keuken een likje nieuwe verf geven (ik vrees dat ik nadien toch echt even 'out' ben )...hoewel het 'maar' twee jaar geleden was , vond ik dat dat het plafond en de muren bovenaan toch heel wat 'zwarte vegen' vertoonden en dat gaf me net voldoende reden om weer wat levendigere kleuren te kiezen... en gelukkig was flutro van de partij om de 'lage stukjes' te doen ... :-)


I had the wish to repaint the kitchen before I go to the hospital ... only two years ago I've painted the kitchen, but with the open fire there's enough dust to give me the excuse to repaint in more vibrant colors... and fortunately Flutro was there to do the 'low things'...







dit zijn de kleuren : oranje/geel, paars en groen (een stuk feller dan het hier toont )


those 're the colors , yellow/orange, purple and green (more vibrant than this picture)









het eetgedeelte is af ...het kookgedeelte komt de volgende dagen aan de beurt ... en zie 'Kamiel' kreeg een vriendje 'Juul' (blog ik later over)



the part of the kitchen where we eat's finished, the part where we cook must be done in the next days ... and look 'Kamiel' 's got a new friend 'Juul'(I show you more about him later)...










en deze van Albert Einstein vind ik heel waar ...



and this quote from Einstein is something I can understand very good ... it means that logic brings you straight from A to B , but imagination can bring you everywhere...











en dit is één van mijn eerste investeringen in 'kunst' ..ik kocht dit werk van een Japanees kunstenaar toen ik 21 was ... ik vind het nog steeds mooi en hangt tegen de 'groene' muur ...



and this is the first art work I bought... I was 21 and it's a work from a Japanese artist ... I still like it and it hangs on the green wall...













deze 'pentekening' zijn slechts enkele 'penseelstreken' ...heel mooi in hun eenvoud ...een werkje van een vriend /collega van jaren terug ...



this is a work from a collegue /friend from years ago... it's very simpel...but beautiful... less is more here ...







en dit is een pastelwerkje van mijn vader ...hij maakte het af toen hij al over de 90 was ...



and this little pastel my father made when he'was above the 90...




en de 'servieskast' kreeg een grote beurt ...netjes geboend en all het serviesgoed weer eens afgewassen en gesorteerd ...

yes I like changing table ware and so we reorganised and cleaned all those ...




nu nog het kookgedeelte ...

now the last part ....



2 opmerkingen:

  1. Amai da's de moeite al die werken,maar nadien zul je dubbelblij zijn hé dat het achter de 'rug' is ! Het ziet er mooi uit !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk, al die kunstwerkjes in huis, je verzamelt idd wat, over de jaren!

    BeantwoordenVerwijderen