maandag 1 november 2010

Low impact month...

english in green...



wie me kent weet dat ik bewust omga met mijn omgeving en mezelf... niet enkel omdat ik zo geniet van al het mooie dat moeder Aarde ons schenkt ...maar omdat ik ook hoop dat we onze kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen nog een gezonde en mooie plek kunnen geven om te leven ... ik geloof dat alle kleine beetjes helpen en mijn kinderen zullen me vaak een zeur gevonden hebben met mijn 'gezaag' over geen papiertjes op de grond gooien, lichten uit als je niet in de kamer bent, recycleren waar kan, afval sorteren, spaarlampen gebruiken, het water niet onnodig laten stromen, wassen op nachttarief en noem maar op ... maar vermoedelijk zijn er nog weetjes die ik niet ken en niet gebruik...en vandaar liet ik me inschrijven voor het project : 'Low impact maand'... aangezien ik de eerste week in Praag vertoef zal ik wel niet alles kunnen uitvoeren , maar ik ben toch benieuwd waar ik nog een handje kan toesteken ... en jij doe je mee ?


who knows me knows that I deliberately hang out with my surroundings and myself ... not only because I so enjoy all the beauty that Mother Earth gives us ... but because I hope that we can give our children, grandchildren and great grandchildren a healthy and beautiful place to live ... I believe that every little bit helps...my children will often find a nag with my "nagging" about not throwing wrappers on the floor, turning off lights when you're not in the room, recycle all what can be recycle, waste sorting, use energy saving bulbs, don't unnecessary water flow, wash at night rates and so on ... but presumably there are tidbits that I do not know and do not use ... and that's why I register for the project: "Low Impact months' (link above)... as I'm the first week staying in Prague, I can't follow the whole project, but I'm wondering where I can do better ... and I hope you enjoy !! :-)

1 opmerking:

  1. prachtig initiatief ! Hier gaan wij ook heel erg bewust om met energie. We hebben tenslotte maar 1 aarde en 1 leven hierop hé.
    Have fun in Praag !

    BeantwoordenVerwijderen