dinsdag 23 augustus 2011

zentangle...

english in green...







een uitdaging die ik wel eens wilde aangaan was 'zentangle'... eerst en vooral ik ben geen droedelmens want als ik die dingen doe zit ik er helemaal in , dus telefoneren en gedachteloos droedelen heb ik nooit gedaan...en anderzijds heb ik een haat/liefde verhouding met de kunst van Escher ... ik vind het prachtig en tegelijk hou ik niet van het strakke , het zwart/witte...dus reden genoeg om eens de uitdaging aan te gaan ...en ja waarom dan geen swap ? dus schreef ik me in voor een reeks van het alfabeth , ik begon bij d, maar kan de abc later nog verkrijgen en het is meteen een goede oefening voor mijn ATC's...mijn partner van wie ik ontving (ik stuur naar iemand anders) is duidelijk een geroutineerde tekenaarster met ervaring in zentangle...bovenstaand foto is een extra omslagje ...mooi he !!



something I would do once 's zentangle... one of my reasons is my love/hate relationship of Escher's work (link above)... I'm a person of colors and not to abstract... so I took the challenge in an alphabeth swap... I started by d...the abc I can recover later... my partner from who I recieved is a talented artist with zentangle experience... the picture above is an extra enveloppe I recieved...beautiful !!






en dit is haar 'D'.. ik vind hem prachtig geworden ...



and this is here 'D'... I love it ...







en dit werd mijn 'D' ... ik moet zeggen dat het heel leuk is om te doen, mits je het niet erg vindt ergens middenin te zitten... ik startte en alles ging zijn eigen weg ,,,het is een proces waar ik geen vat op had... het lijnenspel ontstond zonder nadenken, gewoon doen en het groeit ...achteraf wist ik , dat ik geen andere keuzes zou kunnen maken hebben ... en gelukkig vindt mijn partner hem ook mooi :-)



and this is what I made ... I must admit that I like to do it ... it's a meditation ...you can't control the proces...the pattern growns on his way and when finished Iknew I couldn't do it otherwise...and I'm glad my partner like it ;-)




5 opmerkingen:

  1. Alle 3 prachtige zentangles! Een verslaving die ik ook heb ontwikkeld in het afgelopen jaar.

    Ik geef er op 12 november in Roosendaal een workshop in, maar dan heet het zendala. Omdat je destijds vroeg je op de hoogte te houden dacht ik het hier nog even te melden.

    http://spiritueelbewust.nl/overigeworkshops.html

    Groetjes
    Kim

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nog nooit gehoord van zentangels. maar ik kan me voorstellen dat het verslavend werkt. tijdens saaie vergadering zit ik wel wat te krassen. misschien mij ook maar eens op letters werpen.
    jouw D is mooi en heeft alle eer gekregen die haar toekomt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zonder te beseffen maak ik er op kantoor ook heler dagen als ik aan de telefoon zit. Maar ze zijn belange niet zo mooi ! Prachtig gedaan hoor, 't is een kunst op zich.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig gemaakt!

    Escher, mag ik graag zien. Het lijkt wel of je elke keer wat anders in zijn kunstwerken ziet.

    Fijne dag!

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. je D is prachtig, als een boekje waar je in gaat bladeren. Je partner is een pro:)

    BeantwoordenVerwijderen