donderdag 26 april 2012

Leonard Nolens...

english in green ...




er zijn weinig dingen waar ik op vrije avonden de deur voor uitkom en al zeker niet als ik er nog een eind moet voor rijden ... maar hier kon ik niet aan voorbijgaan ... ik zag hem al eerder in Koningsblauw en ik hou van de manier waarop hij de dingen brengt ...

there´re a few things that attract me to go out at night , but the birthday of Leonard Nolens is certainly one of them ... I saw him in ´Koningsblauw´ and I like his way to play with words...





tevens is het een feest op zich om in de Bourla te zijn ....

and being in the Bourla is in itself an event ...





Vermoeidheid



Als wij, de grote mensen, moe zijn
Van het praten met elkaar,
Als wij moe zijn van het slapen
Met elkaar, het wandelen
En handeldrijven met elkaar,
Het tafelen en oorlog voeren

Met elkaar, als wij moe zijn
Van elkaar, van het elkaren
Van elkaar, dan zetten wij de kat
Op onze schouder, gaan de tuin in
En zoeken de kinderstemmen achter
De hoge hagen en in de boomhut.

En zwijgend leggen wij onze vermoeidheid
In het gras, en de jaren die zwaar
En donker sliepen in de zoom
Van onze jas ontbloten zich daarboven
In een jongenskeel en dansen op
En neer in een vochtige meisjesmond.

Als wij, de grote mensen, moe zijn
Van het praten,
Van het praten,
Van het praten met elkaar,
Gaan wij de tuin in en verzwijgen ons
In de kat, in het gras, in het kind.


Leonard Nolens

de staande ovatie die hem met veel warmte geschonken werd , heeft hij in ieder geval verdiend ...

the warm applaus was well earned ...

4 opmerkingen:

  1. Ik wou dat ik erbij was om te praten en te zwijgen als een kind in het gras...
    Die Bourla is inderdaad prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaren achtereen naar Saint Amour geweest,in de Schouwburg, behalve dit jaar.Maar hem nog nooit in het echt gehoord en gezien. Ik kan me voorstellen dat je hiervoor een eind wil rijden. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi gedicht. Ik ga het opslaan............

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Was dat in Antwerpen?wat een prachtig gedicht!

    BeantwoordenVerwijderen